Το Vouliwatch είναι μια ΜΚΟ, η οποία ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2014 ως πολιτικά ανεξάρτητη, αυτοχρηματοδοτούμενη αστική μη κερδοσκοπική εταιρία.

Αναπτύσσει δράσεις για τη διαφάνεια και την ανοιχτή διακυβέρνηση, στην Ελλάδα και το εξωτερικό με εκστρατείες ενημέρωσης και άσκησης πίεσης των αρμοδίων όπως για: το Πόθεν Έσχες, το Δικαίωμα πρόσβασης στην δημόσια πληροφορία, τη Διαφάνεια στον τρόπο λήψεις αποφάσεων, αλλά και με συμμετοχή σε διαλέξεις, ημερίδες, και εκδηλώσεις για την προώθηση και διάδοση των αρχών της συμμετοχικής δημοκρατίας και της ανοιχτής διακυβέρνησης με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας.

Στόχος της είναι:

  • Η ανάδυση και η προώθηση της δημοκρατικής συμμετοχής και της έννοιας του ενεργού πολίτη στην ψηφιακή εποχή. 
  • Η ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας στην πολιτική ζωή
  • Η έγκυρη και ουσιαστική ενημέρωση των πολιτών 

Μέσω αυτής οι πολίτες ενημερώνονται για θέματα ευρωπαϊκού και παγκόσμιου ενδιαφέροντος, όπως η ανοιχτή διακυβέρνηση, το δικαίωμα πρόσβασης στην πληροφορία και τρόπους καταπολέμησης της διαφθοράς και ενίσχυσης της διαφάνειας.

Τα tweets της Vouliwatch σχετίζονται ακριβώς με τα παραπάνω, με την προώθηση, την ενημέρωση και το σχολιασμό για τα πεπραγμένα και τις εξελίξεις της Βουλής, διασφαλίζοντας και ενισχύοντας τη δημοκρατική συμμετοχή και τη διαφάνεια. Η θεματολογία επιβεβαιώνεται μέσω του παρακάτω wordcloud:

Παρακάτω ακολουθεί μια σύντομη ανάλυση των ευρημάτων, βασισμένη σε δεδομένα από τον λογαριασμό της Vouliwatch, που διατηρεί στο Twitter. Έγινε ανάλυση σε πάνω από 3000 αναρτήσεις.

Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνονται οι 16 πιο συχνές λέξεις που υπάρχουν στις αναρτήσεις.

Most frequent words
Most frequent words

Τα τελευταία 4 χρόνια έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές στον πολιτικό χώρο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συναισθηματικές διακυμάνσεις, οι οποίες αποτυπώνονται στις αναρτήσεις. Αυτές τις διακυμάνσεις μπορούμε να τις οπτικοποιήσουμε μέσα από την συναισθηματική ανάλυση.

Μια οπτικοποίηση ποικίλων συναισθημάτων απεικονίζεται παρακάτω:

Emotions as time passes
Emotions as time passes

Πιο συγκεκριμένα μπορούμε να δούμε την πορεία των συναισθημάτων πιο απομονωμένα.

Αναλυτικότερα για τον “θυμό”:

Anger emotion
Anger emotion

Για τον φόβο:

Fear emotion
Fear emotion

Για την χαρά:

Joy emotion
Joy emotion

Παρατηρούμε ότι το 2021 ήταν μία δύσκολη χρονιά με ανάμεικτα συναισθήματα, αλλά ως επί το πλείστον αρνητικά!

Μάλιστα, οι περισσότερες αναρτήσεις γίνανε το 2021, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι το αρνητικό συναίσθημα υπάρχει έντονα, καθώς έχουμε πληθώρα δεδομένων για αυτήν την χρονιά. Αντίθετα αν είχαμε λίγα δεδομένα, ένας μίκρος αριθμός αναρτήσεων που εκφράζουν ένα συναίσθημα, θα είχε μεγάλη επίδραση στο τελικό αποτέλεσμα.

Για παράδειγμα, αν είχαμε γενικά 100 αρνητικές αναρτήσεις, το 2019 θα είχαν διπλάσια επίδραση από ότι το 2021!

Μαριάννα Δουρίδα

Author

Αναδημοσιεύστε τις ιστορίες μας: Αυτές οι ιστορίες δεδομένων έχουν δημιουργηθεί από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΜΜΕ) του ΕΚΠΑ. Τα άρθρα είναι διαθέσιμα προς αναδημοσίευση από ειδησεογραφικούς οργανισμούς, εφόσον τηρούνται οι Όροι και Προϋποθέσεις που αναγράφονται σε αυτή τη σελίδα.