Στο παρόν άρθρο γίνεται προσπάθεια ανάλυσης της παρουσίας της ελληνικής Greenpeace στην πλατφόρμα του twitter. Η συγκεκριμένη μη κερδοσκοπική οργάνωση (ΜΚΟ) είναι γνωστή για την περιβαλλοντική της δράση της και την ανεξαρτησία της από πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα και μέσω της ανάλυσης αυτής επιδιώκουμε να εντοπίσουμε με ποιον τρόπο επικοινωνεί το μήνυμα της στο ευρύ κοινό.

Το γραφείο της Greenpeace Greece φαίνεται να έχει μία καθόλα ενεργή παρουσία στο twitter, ήδη από το 2018, με σημαντικότερο το έτος του 2019, όπου η χρήση της πλατφόρμας γίνεται συστηματικότερη, όπως φαίνεται και στο γράφημα παραπάνω.

Αν επικεντρωθούμε τώρα στο 2021 παρατηρούμε ότι ο μήνας με τα περισσότερα tweets είναι ο Μάρτιος, με περισσότερα από 350 καταγεγραμμένα tweets, ενώ ο λιγότερο «ενεργός» μήνας φαίνεται να είναι ο Ιούνιος με περίπου 160 δημοσιεύσεις.

Περνώντας τώρα και στο περιεχόμενο του λογαριασμού παρατηρούμε, μέσω του παραπάνω wordcloud κυρίως λεξιλόγιο σχετικό με το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή, τα ορυκτά καύσιμα και εν γένει την ενέργεια και τον πλανήτη.   

Πιο συγκεκριμένα:

Έπειτα, έχουμε προβεί σε ανάλυση συναισθημάτων των δημοσιευμάτων με στόχο να κατανοήσουμε τα συναισθήματα που προκύπτουν διαβάζοντας της αναρτήσης της Greenpeace.

Σύγκριση Συναισθημάτων Θυμού (κόκκινο) και Χαράς (πράσινο)

Κατά βάση χρησιμοποιούνται ισόποσα τόσο οι θετικά όσο και οι αρνητικά φορτισμένες λέξεις σε όλο το εύρος των tweets, μόνο μετά τον Ιανουάριο του 2021 παρατηρείται σημαντική άνοδος του αρνητισμού, πιθανότητα απόρροια και της εκτεταμένης καραντίνας λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Σύγκριση συναισθημάτων:
Θετικότητας (πράσινο), Αρνητισμού (κόκκινο) και Εμπιστοσύνης (μπλε)

Τέλος, αναλύοντας τώρα τα συναισθήματα της θετικότητας, του αρνητισμού και της εμπιστοσύνης, βλέπουμε μία συνολικότερη προτίμηση στην χρήση των δύο πρώτων και λιγότερη χρήση λεξιλογίου επιφορτισμένου με την εμπιστοσύνη.

Μαρία Δάικου

Author

Αναδημοσιεύστε τις ιστορίες μας: Αυτές οι ιστορίες δεδομένων έχουν δημιουργηθεί από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΜΜΕ) του ΕΚΠΑ. Τα άρθρα είναι διαθέσιμα προς αναδημοσίευση από ειδησεογραφικούς οργανισμούς, εφόσον τηρούνται οι Όροι και Προϋποθέσεις που αναγράφονται σε αυτή τη σελίδα.