Στο παρόν άρθρο θα αναλυθεί η παρουσία της εφημερίδας Καθημερινής στην πλατφόρμα του Twitter. Η Καθημερινή παρέχει πολύπλευρη ενημέρωση, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζεται στα ξεχωριστά τμήματα που συμπεριλαμβάνει στις αναρτήσεις της: (Πολιτική, Επικαιρότητα, Διεθνή, , Πολιτιστικά, Οικονομικά, Αθλητικά). Με το συστηματικό διαχωρισμό των ειδήσεων σε αυτές τις ενότητες, η Καθημερινή επιδιώκει να εξασφαλίσει ότι οι αναγνώστες ενημερώνονται σφαιρικά αλλά και με λεπτομέρεια.
Αρχικά, στον συγκεκριμένο πίνακα αναλύονται τα tweets που γίνονται από τον λογαριασμό της Καθημερινής στο twitter. Βλέπουμε πως τα περισσότερα έχουν γίνει τη χρονιά 2019, με τον φετινό χρόνο βέβαια να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμη και ήδη να έχει ξεπεράσει σε αριθμό tweets τις προηγούμενες χρονιές.
Αυτό το βλέπουμε και στη γραφική απεικόνιση παραπάνω με τη γραμμή που δείχνει πόσα tweets γίνονται στο πέρασμα του χρόνου.
Συνολικά ο μήνας με τις περισσότερες αναρτήσεις είναι ο Μάϊος ενώ στην τελευταία θέση του σχετικού πίνακα βρίσκεται ο Αύγουστος, απόρροια της σπανιότερης χρήσης των social media στην καρδιά του καλοκαιριού. Όπως παρατηρούμε τον Αύγουστου αναρτώνται γύρω στα 100 tweets, ενώ ο μέσος όρος των δημοσιεύσεων ανά μήνα είναι 278,9.
Προχωρώντας στο περιεχόμενο των δημοσιεύσεων, παρατηρούμε τις πιο χρησιμοποιούμενες λέξεις του λογαριασμού της Καθημερινής στο twitter. Όπως είναι λογικό, με εντονότερα γράμματα είναι οι λέξεις που χρησιμοποιούνται περισσότερο.
Το παραπάνω σύννεφο λέξεων οπτικοποιήθηκε σε μορφή πίνακα και εδώ βλέπουμε τις 16 πιο συνηθισμένες λέξεις που χρησιμοποιούνται στα tweets της Καθημερινής. Προηγείται η λέξη κυβέρνηση με 602 αναφορές, ακολουθεί σύριζα με 545 και χώρα με 459.
Έπειτα, προχωράμε σε ανάλυση συναισθημάτων των δημοσιευμάτων με στόχο να κατανοήσουμε τα συναισθήματα που προκύπτουν διαβάζοντας της αναρτήσεις της Καθημερινής.
Με κόκκινο χρώμα εμφανίζεται το συναίσθημα του θυμού, ενώ με πράσινο αυτό της χαράς σχετικά με τα συναισθήματα των αναγνωστών. Όπως βλέπουμε ο θυμός κυριαρχεί και είναι πιο έντονος σε σχέση με τη χαρά και ειδικότερα από τις αρχές του 2019 κι έπειτα όπου κορυφώνεται το συναίσθημα αυτό.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε μια σύγκριση στο πέρασμα των χρόνων των συναισθημάτων των χρηστών που διαβάζουν τις αναρτήσεις. Με κόκκινο χρώμα είναι η θετικότητα που πηγάζει, με πράσινο η αρνητικότητα και με μπλε η εμπιστοσύνη. Παρατηρείται ένα ελαφρύ προβάδισμα της αρνητικότητας συνολικά, με έξαρση των συναισθημάτων το πρώτο μισό του 2019, όπως παρατηρήσαμε και ανωτέρω.
Αθανάσιος Πετρόπουλος