Σε μια πρωτόγνωρη για την ελληνική οικονομία κατάσταση, η πανδημία COVID-19 έρχεται να επιβαρύνει την τελευταία ακομη περισσότερο βάζοντας φρένο στην αγορά, με το κλείσιμο εκατοντάδων επιχειρήσεων βάση των περιοριστικων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του ιού Sars-Cov2. Ο τουρισμός, ένας κλάδος ο οποίος αποτελεί κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομιας αποδυναμώνεται καθώς η χώρα κλείνει τα σύνορα της προς εξωτερικούς επισκέπτες. Πολλές από τις ξενοδοχειακές και τις επιχειρήσεις εστίασης είδαν τον ισολογισμό τους να καταρρέει.
Με την έναρξη της δεύτερης περιόδου των περιοριστικων μέτρων την ( 03/11/2020 ) τα κρούσματα φτάνουν σήμερα τις (437.345) με ποσοστό αύξησης ( + 199%). Ο εμβολιασμός φαίνεται ακομη μια μακρινή πραγματικότητα τον Νοέμβριο του 2020 ενώ πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν να πιστέψουν σε θεωρίες συνωμοσίας και να αρνηθούν τον εμβολιασμό κατά του ιού. Οι θάνατοι αναλογικά με τα κρούσματα αποτελούν ένα μικρό ποσοστό του συνόλου 3.0 %( 12.763 θάνατοι / 437.345 κρούσματα) που παρόλα αυτά δεν πρέπει να αμφισβητηθεί σε καμία περίπτωση λαμβάνοντας τις δυνατότητες του Υγειονομικού συστήματος και τις διαθέσιμες κλίνες των ΜΕΘ.
Ο ρυθμός ανάπτυξης των θανάτων απο την αρχή των περιοριστικών μέτρων τον Νεόμβριο του 2020 δεν μπορεί να θεωρηθεί ασήμαντη, αφού μπορούμε να δούμε σχεδόν τον τριπλασιασμό τους σε ένα διάστημα λίγων μηνών, ξεκινώντας απο τις γιορτές όπου η κίνηση των πολιτών ήταν αυξημένη παρά τα περιοριστικά μέτρα και στη συνέχεια όπου η ‘καραντίνα’ γίνεται πλέον η καινούρια καθημερινότητα τόσο των μεγάλων όσο και των νέων και τα μέτρα δε φαίνεται να επηρεάζουν ιδιαίτερα τις εξόδους τους.
Πριν βιαστούμε να θεωρήσουμε τους νέους ως υπεύθυνους του υπέρτατου κακού (της διασποράς), ίσως θα ήταν πιο έγκυρο να βασιστούμε στους αριθμούς. Η δειγματοληπτική ηλικιακή κατανομή των κρουσμάτων και για τα δύο φύλα, σημειώνει μεγαλύτερα ποσοστά στις μέσες ηλικίες (40-64) ενώ καταρρίπτεται το πολυσυζητημενο γεγονός ότι οι νέοι είναι η κύρια ομάδα μετάδοσης του ιού, αφού οι ηλικιακές ομάδες (18-39 ετών) έρχονται πίσω απο τους (40-64).
Μικρότερη είναι διασπορά στους ηλικιωμένους (65+) γεγονός το οποίο οφείλετε και στις λιγοστές μετακινήσεις τους σε εξωτερικούς χώρους υψηλού κινδύνου διασποράς αλλά και στον φόβο τους,στην περίπτωση που νοσησουν από τον ιό, αλλά και στα παιδιά και τους εφήβους οι οποίοι είναι ταυτοχρόνως και υπο τον έλεγχο της οικογένειας, χωρίς να σημαίνει οι εξαιρέσεις δεν υπάρχουν. Ως προς τα δυο φύλα σημειώνεται μια μεγαλύτερη διασπορα στους άνδρες, αν και τα ποσοστά μιρκή απόκλιση έχουν μεταξύ τους.
Εμβολιασμοί : Ένας ανεξήγητος φόβος (13098 data )
Η έναρξη μιας περιόδου ανακούφισης ξεκινά με την προμήθεια των εμβολίων απο την Ελλάδα στις αρχές του έτους. Αν και ξεκινούν με αργούς ρυθμούς λόγω της έλλειψης αποθεμάτων και του περιοριστικού χώρου αποθήκευσης, τα τοπικά εμβολιαστικά κέντρα αρχίζουν τους πρώτους εμβολιασμούς αρχικά στις μεγαλύτερες ηλικιακές κατηγορίες και έπειτα σταδιακά στις μικρότερες.
Κικίλιας: «Ο εμβολιασμός είναι ο μόνος τρόπος για να πάρουμε πίσω τις ζωές μας»
Αν και οι εμφολιασμοί ακολουθούν ανοδική πορεία απο τον Ιανουάριο έως τις αρχές του καλοκαιριού του 2021. Τα ποσοστά δεν είναι ενθαρρυντικά, μετά τον Ιούνιο αφού η πορεία των εμβολιασμών τόσο για την (1η) όσο και την (2η) δόση ακολουθούν καθοδική πορεία. Οι ολοκληρωμένοι εμβολιασμοί για την πρώτη δόση ανέρχονται σε 5.245.890. Ενώ για την δεύτερη δόση οι εμβολιασμοί ανέρχονται σε 4.258.610. Υπάρχουν 987.280 πολίτες που έχουν κάνει την πρώτη δόση και τους απομένει η δεύτερη.
Οι εμβολιασμοί ακολουθούν πορεία ανάλογη με εκείνη των δυνατοτήτων της κάθε περιοχής (μέγεθος εμβολιαστικών κέντρων και πληθυσμός). Έτσι βλέπουμε στην κατατάξη ότι αρκετές περιοχές της Αττικής βρίσκονται πιο υψηλά, με τον Βόρειο Τομέα Αθήνων (32.8%), τον δυτικό τομέα Αθηνών (20.7%), την Ανατολική Αττική (7.1%).
Η σημασία της ενημέρωσης
Σε περιόδους κρίσεων η αλληλεπιδραση των πολιτών με τους κυβερνώντες είναι συνήθως μεγαλύτερη. Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ίσως νιώθουν μια μεγαλύτερη ασφάλεια της πληροφορίας όταν αυτή έρχεται από επίσημες πηγές καθώς είναι μεγαλύτερη ή εγκυρότητα της.
Η αλληλεπίδραση του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη εκτοξεύφθηκε κατα την έναρξη του πρώτου κύματος της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020.
Υπουργείο Τουρισμού
Έχοντας συλλέξει (435) τίτλους ειδήσεων από τη επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Τουρισμού που εκτείνονται έως τον Ιανουάριο του 2019, μπορούμε να αναλύσουμε την συναισθηματική χρεια των μηνυμάτων που λαμβάνουν οι αναγνώστες. Μια πρώτη παρατήρηση δείχνει πως η απήχηση σε περιεχόμενο αυξάνεται συναισθηματικά με την ένερξη της πανδημίας. Τα θετικά φορτισμένα μυνηματα υπερισχύουν σε αυτή τη κρίσιμη περίοδο για τον ελληνικό τουρισμό και οικονομία. Αυτό που η κυβέρνηση προσπαθεί να επιτύχει είναι να καθυσηχάσει τους πολίτες της, να τους δώσει ελπίδες. Παρόλα αυτά εντοπίζονται και συναισθήματα αρνητικότητας σε μεγαλύτερο βαθμό κατα την ένερξη της 2ης περιόδου των περιοριστικών μέτρων, τον Νοέμβριο του 2020, τα κείμενα εκείνη τη περιόδου διακρίνονται επίσης απο μια σχετική “δόση” συναισθημάτων φόβου.
Κλέαρτ Χύσαϊ
Πηγες Δεδομένων:
-(435) https://mintour.gov.gr/nea/
-(3149 tweets ) @htheoharis – Twitter
-(13.634) Greek Covid API – https://github.com/Covid-19-Response-Greece/covid19-greece-api
ΣΥΝΟΛΟ : 17.218 δεδομένα
Εργaλεία οξόρυξης:
BautifulSoup
Twython
Επεξεργασία Δεδομένων:
Python ( κατα κύριο λόγο βιβλιοθήκες Pandas)