Σάλο και απερίγραπτη χαρά έχει προκαλέσει η ελληνική παρουσία στο Final 4 της Euroleague 2024 η οποία έλαβε χώρα στο Βερολίνο. Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός βρέθηκαν αντιμέτωποι με διάφορες προκλήσεις, οι οποίες ωστόσο δεν τους εμπόδισαν να λάβουν το χρυσό εισιτήριο για την φάση των τεσσάρων της διοργάνωσης. Ο Παναθηναϊκός βρέθηκε αντιμέτωπος με την Maccabi Tel Aviv, την οποία άφησε εκτός της φάσης των τεσσάρων, με τελικό αποτέλεσμα νικών 3-2 υπέρ της ελληνικής ομάδας. Αντίστοιχα ο Ολυμπιακός κλήθηκε να εξουδετερώσει την ισπανική Barcelona, καταφέρνοντας να βρεθεί κι εκείνος στα ημιτελικά με τελικό αποτέλεσμα νικών 3-2 αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Ολυμπιακός, μαζί με την τουρκική Fenerbahce, έγιναν οι πρώτες ομάδες στην ιστορία της Euroleague, οι οποίες έσπασαν το πλεονέκτημα έδρας των αντιπάλων στον πέμπτο αγώνα των playoffs και προκρίθηκαν στην φάση των τεσσάρων.

WORDCLOUD ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ

WORDCLOUD ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ

Αναλύοντας με μια γρήγορη ματιά τα δύο wordclouds θα παρατηρήσουμε πως στο wordcloud του Παναθηναϊκού, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι λέξεις Παναθηναϊκός, Euroleague, κατάκτηση, πρωταθλητής και Βερολίνο, ενώ σε εκείνο που αντιστοιχεί στον Ολυμπιακό, οι δημοφιλέστερες λέξεις είναι Ολυμπιακός, Euroleague, ημιτελικός, Παναθηναϊκός και Βερολίνο.

Το αποτέλεσμα της διοργάνωσης ήταν θετικό, υπέρ της ομάδας του Παναθηναϊκού, ο οποίος κατάφερε με μεγάλη επιτυχία να επισκιάσει τους αντιπάλους του και να κατακτήσει το τρόπαιο μετά από δεκατρία χρόνια, για έβδομη φορά στην ιστορία του.

Η διοργάνωση αποτέλεσε πηγή ενδιαφέροντος εκατοντάδων δημοσιογραφικών πρακτορείων, με τα ελληνικά πρακτορεία ειδήσεων να έχουν “πάρει φωτιά”, παρέχοντας στους φιλάθλους μεγάλη γκάμα άρθρων καθ’ όλη την διάρκεια την διάρκεια της Euroleague. Γνωστά δημοσιογραφικά πρακτορεία, αποκλειστικά αθλητικά και μη, δημοσίευσαν ΄άρθρα, τόσο με τις εξελίξεις των αγώνων, όσο και αποκλειστικά αφιερωμένα στις επιτυχίες των δύο ομάδων. Παρακάτω παραθέτουμε πίνακες απεικονίζοντας τις ιστοσελίδες με την μεγαλύτερη παραγωγή άρθρων, τόσο για τον Παναθηναϊκό όσο και για τον Ολυμπιακό αντίστοιχα.

ΟΙ 5 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ

ΟΙ 5 ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ

Από τα παραπάνω μπορούμε να παρατηρήσουμε πως το http://palo.gr είναι εκείνη η ιστοσελίδα η οποία έγραψε τα περισσότερα άρθρα για την ελληνική συμμετοχή στην Euroleague συνολικά, ενώ το http://sport24.gr και το http://gazzeta.gr, έδωσαν βάση στην πορεία του Παναθηναϊκού και του Ολυμπιακού αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, έχουμε συγκεντρώσει τις μέρες όπου τα ονόματα των δύο ομάδων αναφέρθηκαν περισσότερο στο σύνολο των άρθρων που γράφτηκαν από τα δημοσιογραφικά πρακτορεία.

Από τους παραπάνω πίνακες γίνεται φανερό πως ο Παναθηναϊκός απασχόλησε ιδιαίτερα τα ελληνικά μέσα στις 27/05, με περίπου 1.400 αναφορές στο όνομά του, ενώ η μέρα με τις λιγότερες αναφορές για τον Παναθηναϊκό ήταν η 01/06, δηλαδή μετά το τέλος του Final 4 και της κατάκτησης του κυπέλου από τους πράσινους. Αντίστοιχα για τον Ολυμπιακό, η πιο δημοφιλής του μέρα ήταν στις 23/05, με πάνω από 700 αναφορές στο όνομά του, ενώ η λιγότερο δημοφιλής στις 11/05, πριν την έναρξη του Final 4, σε αντίθεση με τον Παναθηναϊκό.

Προχωρώντας σε βαθύτερη ανάλυση, επεξεργαστήκαμε τα άρθρα με βάση των λέξεων με συναισθηματική φόρτιση που περιείχαν ανά ημέρα. Αυτό το κάναμε ξεχωριστά για το σύνολο των άρθρων που αφορούν τον Παναθηναϊκό και ξεχωριστά για εκείνα που αφορούν τον Ολυμπιακό. Με πράσινο χρώμα εντοπίζουμε το συναίσθημα της χαράς, ενώ με κόκκινο χρώμα εκείνο του εκνευρισμού.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Από τα παραπάνω γραφήματα μπορούμε να συμπεράνουμε πως στον Παναθηναϊκό, το συναίσθημα της ευτυχίας εκτοπίζει εκείνο του εκνευρισμού συνολικά. Αντίθετα στον Ολυμπιακό οι ενδείξεις είναι λίγο περισσότερο πολύπλοκες, αφού τα δύο συναισθήματα φαίνεται να βρίσκονται αρκετά κοντά, με το συναίσθημα της ευτυχίας να κυριαρχεί τις περισσότερες φορές. Ωστόσο στην συγκεκριμένη περίπτωση παρατηρείται σε λιγοστά σημεία η εκτόξευση του συναισθήματος του εκνευρισμού σε υψηλά επίπεδα, ικανά να προσπεράσουν εκείνα της ευτυχίας.

Ακόμη, στην ίδια βάση επεξεργασίας δεδομένων, έχουμε δημιουργήσει γραφήματα τα οποία απεικονίζουν συνολικά την θετική ή αρνητική φόρτιση των λέξεων των άρθρων, που αφιερώνονται στην εκάστοτε ομάδα, ανά μέρα. Με πράσινο χρώμα θα παρατηρήσουμε τις ημέρες που τα ποσοστά της θετικότητας ήταν πολύ υψηλά, ενώ με κόκκινο χρώμα, εκείνες που τα ποσοστά αρνητικότητας βρίσκονταν σε πολύ υψηλά επίπεδα.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Όπως μπορούμε να παρατηρήσουμε, τα επίπεδα αρνητικότητας βρίσκονται αρκετά υψηλά στα άρθρα που αφορούν τον Ολυμπιακό, σε σύγκριση με τα άρθρα που αφορούν τον Παναθηναϊκό, των οποίων τα επίπεδα αρνητικότητας είναι σχεδόν μηδαμινό. Επίσης αξίζει να σημειώσουμε, πως μεγάλος όγκος δεδομένων για τον Ολυμπιακό συγκεντρώνεται πριν τις 25/05, όπως φαίνεται και στα γραφήματα, σε αντίθεση με τον Παναθηναϊκό, του οποίου ο μεγάλος όγκος δεδομένων συγκεντρώνεται από τις 25/05 κι έπειτα.

Παρακάτω έχουμε δημιουργήσει γραφήματα προκειμένου να μελετήσουμε τον βαθμό ταύτισης των άρθρων που δημοσιεύτηκαν από τις ιστοσελίδες. Δημιουργήθηκε ένα γράφημα για να αναλύσουμε την συσχέτιση των δύο δημοφιλέστερων για τον Παναθηναϊκό ιστοσελίδων, το http://palo.gr και το http://sport24.gr και ένα για να αναλυθούν οι δημοφιλέστερες για τον Ολυμπιακό ιστοσελίδες, το http://palo.gr και το http://gazzeta.gr.

ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΑΡΘΡΩΝ PALO.GR KAI SPORT24.GR

ΟΜΟΙΤΗΤΑ ΑΡΘΡΩΝ PALO.GR KAI GAZZETA.GR

Παρατηρώντας τα παραπάνω διαγράμματα μπορούμε να καταλήξουμε σε ένα αντιφατικό συμπέρασμα. Μελετώντας τα διαγράμματα θετικότητας-αρνητικότητας και ευτυχίας-εκνευρισμού που παραθέσαμε παραπάνω, βρήκαμε διαφορές που αφορούσαν την ποσότητα, την συναισθηματική φόρτιση και το περιεχόμενο των άρθρων για τις δύο ομάδες. Ωστόσο η κλίμακα που ορίζει την ομοιότητα των άρθρων δύο ιστοσελίδων, έδειξε πως τα άρθρα των δύο πρώτων, ανά ομάδα, ιστοσελίδων, μοιάζουν κατά 0,83.

Οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να παρουσιάζεται αυτό το φαινόμενο ποικίλουν. Αρχικά θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα αναπαραγωγής του ίδιου περιεχομένου από δύο ή περισσότερους ισοτόπους. Συχνό είναι το φαινόμενο, να δημοσιεύεται ένα άρθρο σε μία δημοφιλή ιστοσελίδα και ύστερα εκείνο να πρωταγωνιστεί, σχεδόν στην αρχική του μορφή, στην σελίδα ενός διαφορετικού ιστοχώρου. Παράλληλα, το θέμα της ομοιότητας θα μπορούσε να οφείλεται στην γενικότερη κοινή θεματολογία που βρίσκεται σε ένα άρθρο, εξαιρώντας τις αναλύσεις που εμείς προαναφέραμε οι οποίες βρίσκονται στο φάσμα του ειδικού. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πιθανόν να οφείλεται, λοιπόν, στην γενική θεματολογία η οποία βρίσκεται γύρω από τον αθλητισμό, το μπάσκετ και την συμμετοχή των δύο ομάδων στην συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή διοργάνωση.

Author

Αναδημοσιεύστε τις ιστορίες μας: Αυτές οι ιστορίες δεδομένων έχουν δημιουργηθεί από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΜΜΕ) του ΕΚΠΑ. Τα άρθρα είναι διαθέσιμα προς αναδημοσίευση από ειδησεογραφικούς οργανισμούς, εφόσον τηρούνται οι Όροι και Προϋποθέσεις που αναγράφονται σε αυτή τη σελίδα.