Οι Γιατροί του Κόσμου (Medecins Du Monde) είναι μια παγκόσμια μη κυβερνητική οργάνωση η οποία δημιουργήθηκε για την παροχή περίθαλψης και ανθρωπιστικής βοήθειας σε χώρες που πλήττονται από φυσικές καταστροφές , πολέμους κλπ. Ιδρύθηκαν στη Γαλλία το 1980, δέκα χρόνια μετά, μία ομάδα 150 μελών συγκεντρώθηκαν στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ίδρυσαν το Ελληνικό παράρτημα των Γιατρών του Κόσμου.
Οι Γιατροί Του Κόσμου μέσα από την Ιατρική Ανθρωπιστική δράση τους είναι σταθεροί υπερασπιστές όλων των παρακάτω:
- ανθρωπίνων δικαιωμάτων
- αντιτίθενται αποφασιστικά στον ρατσισμό
- ξενοφοβία
- κοινωνικό αποκλεισμό
- περιθωριοποίηση κοινωνικών ομάδων
- κοινωνική ανισότητα
- υποστήριξη στα δικαιώματα της γυναίκας και του παιδιού
- δικαίωμα στην ιδιαιτερότητα
Σημαντικό στοιχείο της δράσης των Γιατρών Του Κόσμου είναι ότι καταγράφουν, ανακοινώνουν, καταγγέλλουν , διαμαρτύρονται και ζουν την κατάσταση από πρώτο χέρι.
Ένας τρόπος για να μεταδώσουν τον αγώνα τους στον κόσμο είναι και τα social media. Εμείς, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος μελετήσαμε τον λογαριασμό τους στο Twitter προκειμένου να αντιληφθούμε τον αγώνα τους εις βάθος.
Αρχικά, το twitter του λογαριασμού ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (@MdM_Greece) ξεκίνησε από το 2010, εμείς καταφέραμε να αντλήσουμε τα tweets από 11/2/13 καθώς το twitter μας επιτρέπει ένα συγκεκριμένο όγκο tweets.
Παρακάτω, σας δείχνουμε ένα γράφημα σχετικά με τη συχνότητα των tweets ανα έτος. Επίσης, εδώ να επισημάνουμε πως κατά μέσο όρο οι ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ από το 2013 ανεβάζουν περίπου οκτώ (8) tweets ανα ημέρα και να συμπληρώσουμε πως έχουμε βγάλει τα retweets καθώς θέλουμε να αναλύσουμε το δικό τους υλικό.
Παρατηρώντας το γράφημα, βλέπουμε πως στην αρχή δεν υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα αλλά από το 2017 μέχρι σήμερα υπάρχει μεγάλη αύξηση στη δραστηριότητα τους.
Στη συνέχεια, θελήσαμε να δούμε τις λέξεις που κυριαρχούν στο λογαριασμό τους για να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα σχετικά με τη θεματολογία τους.
Οι 16 πιο συχνές λέξεις όπως παρατηρούμε είναι αυτές που φανταζόμασταν, είναι λέξεις σχετικά με γιατρούς και γιατρούς του κόσμου. Επίσης, αποδεικνύεται πως ασχολούνται με θέματα σχετικά με τους πρόσφυγες καθώς μια από τις πιο συχνές λέξεις είναι η λέξη ”προσφύγων”. Επιπλέον διακρίνουμε τις λέξεις ”δράση”, ”υποστήριξη”, ”δελτίο”, ”μονάδα” με τις οποίες αντιλαμβανόμαστε πως συχνά κάνουν δράσεις και αγώνες σχετικά με τα ζητήματα που τους και μας απασχολούν.
Όλα τα παραπάνω φαίνονται με μεγαλύτερη σαφήνεια στο worldcloud (ένα σύννεφο λέξεων όλων των tweets) που φτιάξαμε στο οποίο διακρίνουμε ξεκάθαρα τα θέματα με τα οποία ασχολούνται.
Συμπεραίνουμε, πως ασχολούνται αρκετά με τα παιδιά που έχουν ανάγκη για ιατρική περίθαλψη χαρακτηριστικές λέξεις είναι ”παιδιατρική”, ”οδοντοτριακή”, ”παιδί”. Επίσης, με διάφορα κοινωνικά θέματα χαρακτηριστικές λέξεις είναι ”γυναίκα”, ”άσυλο” και εκτιμούμε πως κάνουν αρκετές δράσεις καθώς βρίσκουμε τις λέξεις ”δράσεις” και ”ενημερωτικό δελτίο”.
Μετά την ανάλυση των θεμάτων, προέκυψε και η ανάγκη της ανάλυσης των συναισθημάτων που βγάζουν οι λέξεις αυτών.
Παρατηρούμε πως το ποσοστό θετικότητας(το κόκκινο στο παραπάνω διάγραμμα) και εμπιστοσύνης (το μώβ στο παραπάνω διάγραμμα) έχουν υψηλά ποσοστά και μεγαλύτερα απο την αρνητικότητα(το μπλέ στο παραπάνω διάγραμμα) κάτι το οποίο είναι αρκετά λογικό καθώς ο οργανισμός αυτός παλεύει για πολλά κοινωνικά θέματα και βοηθάει ομάδες ανθρώπων σε καταστάσεις ανάγκης. Έτσι, είναι λογικό να αποπνέουν τα tweets συναισθήματα θετικότητας και εμπιστοσύνης καθ όλη τη διάρκεια του λογαριασμό τους στο twitter όπως βλέπουμε ξεκάθαρα στο παρακάτω διάγραμμα.
Σοφία Καλαϊτζιάν
Πηγές: Βικιπαίδεια, Φωτογραφία: economistas.gr