Η WWF αποτελεί έναν από τους κορυφαίους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς Παγκοσμίως για την προστασία και την αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Με ισχυρή παρουσία σε 90 χώρες, έχει ως αποστολή να σταματήσει και να αποτρέψει την καταστροφή του περιβάλλοντος.
Σήμερα, μεγάλο μέρος από την προσπάθεια που συγκεντρώνεται στη διατήρηση των τριών βιωμάτων που περιλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας βιοποικιλότητας, τα δάση, τα οικοσυστήματα γλυκού νερού, τους ωκεανούς και τις ακτές. Παράλληλα ασχολείται με την προστασία των απειλούμενων ειδών, τη μόλυνση του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή.
Σε μια τόσο μεγάλη προσπάθεια για τη διάσωση του περιβάλλοντος, ο οργανισμός χρειάζεται υποστηρικτές και εθελοντές για να ενισχύσουν τη δράση του. Έτσι, ένα σημαντικό όπλο αυτού του εγχειρήματος είναι η δημιουργία μιας ισχυρής επικοινωνιακής θέσης στα social media. Στο παρακάτω άρθρο θα αναλυθεί η παρουσία της WWF Greece στο twitter. Τι είδους ειδήσεις μοιράζεται με το κοινό της; Ποια hashtags φιγουράρουν περισσότερο; Και ποιες λέξεις επιλέγει να χρησιμοποιήσει;
Στο παραπάνω διάγραμμα, φαίνεται ο αριθμός των tweets που έχει κάνει ο οργανισμός ανά έτος. Όπως μπορεί να παρατηρήσει κανείς, το 2017 ήταν το έτος με ρεκόρ από tweets, ενώ το 2015 είναι η χρονιά με τα λιγότερα.
Θέλοντας να γίνει η ανάλυση της γλώσσας που χρησιμοποιεί η WWF Greece στο Twitter για να πετύχει την ευαισθητοποίηση και την προτροπή δωρεάς για το περιβάλλον στο κοινό της, δημιουργήθηκε ένα Word Cloud, όπως θα δούμε παρακάτω.
Στο Word Cloud αναφέρονται περισσότερο λέξεις όπως «φύση», «πλανήτης», «προστασία», «κλίμα» κι αυτό , διότι είναι άμεσα συνδεδεμένες με το αντικείμενο του ίδιου του Οργανισμού. Ταυτόχρονα, οι λέξεις «μαζί» και «μας» προσδίδουν στους χρήστες το αίσθημα της ενότητας και προτροπής για προστασία του περιβάλλοντος. Ακόμα, οι λέξεις «κλιματική κρίση», «πρέπει» και «ανάγκη» καταδεικνύουν την άμεση απειλή που δέχεται το φυσικό μας περιβάλλον και αναβλύζουν την αναγκαιότητα της δράσης!
Ας ρίξουμε μια ματιά στις 16 πιο συχνές λέξεις που χρησιμοποίησε η WWF Greece στις δημοσιεύσεις της.
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε μια συναισθηματική ανάλυση των δημοσιεύσεων, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να εντοπίσουμε κατά πόσο θετικά ή αρνητικά είναι.
Τα συναισθήματα Θετικότητας, Αρνητικότητας και Εμπιστοσύνης
Παρατηρώντας το παραπάνω γράφημα, τα θετικά συναισθήματα φαίνεται να κορυφώθηκαν κατά το έτος 2020, ενώ η εμπιστοσύνη και η αρνητικότητα φαίνεται να κινούνται σε μια σχετικά σταθερή κλίμακα.
Τα συναισθήματα Θυμού – Χαράς
Στο τελευταίο διάγραμμα είναι ξεκάθαρο ότι το συναίσθημα του θυμού υπερισχύει, ακολουθώντας εκείνο της χαράς. Αν αναλογιστούμε την κλιματική αλλαγή και τις καταστροφές που έχουν συμβεί στο οικοσύστημά μας, τότε κάλλιστα μπορούμε να καταλάβουμε το λόγο που το αίσθημα θυμού προηγείται.
Κατερίνα Γιαννοπούλου