Τους προηγούμενους μήνες ανακοινώθηκε ότι το Netflix, ο φαινομενικά προσωρινός βασιλιάς των υπηρεσιών streaming, μετά από την αύξηση των τιμών συνδρομής, θα προσθέσει νέα και πιο οικονομικά πλάνα για τους χρήστες του, με την εισαγωγή διαφημίσεων. Παραβλέποντας εντελώς την ειδοποιό διαφορά του ανάμεσα στις υπόλοιπες πλατφόρμες, δηλαδή την απουσία διαφημιστικού περιεχομένου, σε συνδυασμό με τη γενικότερη ύφεση που εμφάνιζε στο ρυθμό ανανέωσης, αλλά και στην ποιότητα του πρωτότυπου περιεχομένου, το Netflix ξεκίνησε να παρακμάζει χάνοντας πολλούς συνδρομητές μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα. Δεδομένης της πολιτικοοικονομικής αλήθειας της χώρας, ήταν αναμενόμενο πολλά νοικοκυριά να επηρεαστούν από την κρίση της πλατφόρμας. Το περιβάλλον που δημιουργήθηκε στον μικρόκοσμο των υπηρεσιών streaming της Ελλάδας ξεκίνησε να χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό για το ποια εταιρεία θα έχει τη διαδοχή του θρόνου.
Την Τρίτη 14 Ιουνίου 2022 έκανε το ντεμπούτο της στον ελληνικό χώρο η πλατφόρμα του Disney+, 2 περίπου χρόνια μετά την επίσημη κυκλοφορία της στην Αμερική το 2019. Η «The Walt Disney Company» καταφέρνει για άλλη μια φορά να εισχωρήσει στα σπίτια μας, πλέον μιμούμενη το μοντέλο Netflix και παρέχοντας στους συνδρομητές της το μεγαλύτερο μέρος της αρχειοθήκης της- υλικό οπτικοακουστικής ψυχαγωγίας κυμαινόμενο από ταινίες Disney, πρωτότυπα νέα έργα, συνεργασία με το National Geographic και πολλά άλλα.
Παρακάτω γίνεται μία επισκόπηση των tweets που έγιναν από το ελληνικό Twitter, το πρώτο δεκαήμερο της κυκλοφορίας του Disney+ στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις του κοινού για τις δύο ανταγωνιζόμενες πλατφόρμες- Netflix και Disney+.
Παρατηρείται ότι στις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του Disney+ η ροή των θετικών tweets που αφορούν τη νέα πλατφόρμα συμβαδίζουν μαζί με εκείνα για το Netflix. Σημειώνεται σημαντική κορύφωση στις 21 του μηνός, ενώ έχουν ακολουθήσει μέρες πλήρους αδράνειας κάτω από τη λέξη κλειδί του Disney+. To Netflix, παράλληλα, ενώ δίνει την εντύπωση ότι συγκριτικά δεν αποδίδει τόσο όσο ο ανταγωνιστής του, ακολουθεί μία σταθερή και άκαμπτη πορεία, κάνοντας ένα μικρό άλμα τις τελευταίες μέρες της έρευνας.
Όσον αφορά το περιεχόμενο των tweets, ο κόσμος δεν φαίνεται να δείχνει τόσο ενδιαφέρον στις μεγάλες αλλαγές που θα ακολουθήσει η πλατφόρμα του Netflix. Δίνει περισσότερη βάση στον διάλογο και στη συζήτηση περί του περιεχομένου του.
Στο Disney+, από την άλλη, ανάμεσα στις 5 κορυφαίες λέξεις που χρησιμοποιούνται είναι το «netflix». Συμπερασματικά, το άγχος της βιομηχανίας των υπηρεσιών streaming καθρεφτίζεται στους χρήστες, τους ίδιους τους καταναλωτές, που από την πρώτη εβδομάδα ξεκίνησαν τη σύγκριση μεταξύ των δύο πλατφορμών.
Από τη συναισθηματική ανάλυση των δεδομένων γίνεται προφανής η ανυπομονησία του κοινού να αλληλεπιδράσει με την πλατφόρμα του Disney+. Ενώ τα αρνητικά και θετικά συναισθήματα για το Disney+ βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία, σημειώνεται μία σταθερή πορεία αρνητισμού στα tweets για το Netflix.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι πελάτες κινούν την αγορά, και τα συμπεράσματα από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν μπορούν να μας δώσουν μία ουσιαστική πρόγευση για το το πως θα εξελιχθεί στο κοντινό μέλλον. Οι Έλληνες, ανεξάρτητα από την απογοήτευση που εκφράζουν για το Netflix, εξακολουθούν να βρίσκονται σε τριβή με την πλατφόρμα και να κρατούν τις συζητήσεις ζωντανές στο διαδίκτυο. Το Disney+, ακόμα στα πρώτα του στάδια, έχει πολλά να αποδείξει για να ευημερήσει και να απεκδυθεί την κατάρα του Netflix.
Αθανασία Κώστογλου