Το Netflix, είναι η δημοφιλέστερη πλατφόρμα παγκοσμίως για παρακολούθηση σειρών και ταινιών.

Στην Ελλάδα, έκανε την έλευσή της το 2016 και το peak της σε επίπεδο συνδρομητών και streams έγινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 και της καραντίνας.

Τα tweets του NetflixGR, του επίσημου προφίλ του Netflix στην Ελλάδα, ποικίλουν έχοντας πάντα ως γνώμονα το υλικό ταινιών και σειρών το οποίο διαθέτουν και φυσικά δίνοντας έμφαση στα new-entries. Πιο συγκεκριμένα, τις περισσότερες φορές, τα tweets του Netflix είτε ανακοινώνουν την προσθήκη κάποιας νέας κυκλοφορίας ή μιας νέας σεζόν, είτε έχουν κάποιο call to action που προτρέπει τον χρήστη να παρακολουθήσει την ταινία ή την σειρά, ή τέλος τίθενται κάποια ερωτήματα τα οποία καλούν τους χρήστες να απαντήσουν σε αυτά με σχόλιο.

Τι συναισθήματα όμως επικρατούν σε όλα αυτά τα tweets της διάσημης αυτής πλατφόρμας;

Στο παρακάτω διάγραμμα απεικονίζεται η ποσότητα των tweets του λογαριασμού ανά έτος. Παρατηρούμε ότι κατά τη διάρκεια τις πανδημίας οι δημοσιεύσεις του account ήταν πολύ λιγότερες σε σχέση με το παρελθόν.

Tweets per year

Όπως βλέπουμε, το μεγαλύτερο μέρος των tweets του λογαριασμού αφορούσαν την πολυσυζητημένη σειρά “La casa de papel”.

Most used terms
Most used terms

Στο παρακάτω γράφημα, απεικονίζεται το πλήθος των δημοσιεύσεων που περιέχουν λέξεις θετικά φορτισμένες. Όπως βλέπουμε το 2019 το οποίο ήταν το έτος με τα περισσότερα tweets, είχε τις λιγότερες θετικές λέξεις.

Possitive words per year
Possitive words per year

Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζεται η διακύμανση των συναισθημάτων θετικότητας, αρνητικότητας και εμπιστοσύνης κατά την πάροδο των ετών.

Tweets with positive, negative and trustworthy words per year
Tweets with positive, negative and trustworthy words per year

Στα παρακάτω 2 διαγράμματα παρουσιάζεται το πόσες κατά μέσο όρο θετικές και αντίστοιχα αρνητικές λέξεις υπάρχουν ή όχι μέσα σε κάθε tweet. Όπως βλέπουμε στο γράφημα στα αριστερά, τα tweets που περιέχουν τουλάχιστον 1 λέξη με θετική χροιά είναι περισσότερα από αυτά που περιέχουν τουλάχιστον 1 αρνητική, τα οποία απεικονίζονται στο δεξια γράφημα.

Possitive words (left), Negative words (right)
Possitive words (left), Negative words (right)

Τέλος, στα παρακάτω διαγράμματα βλέπουμε ότι το 2017 δημοσιεύθηκαν τα περισσότερα tweets που περιέχουν λέξεις που δηλώνουν χαρά, το 2022 και με μικρή διαφορά το 2021 δημοσιεύθηκαν τα περισσότερα tweets που περιέχουν λέξεις με αρνητική χροιά, το 2017 τα περισσότερα tweets με θετική χροιά και τέλος το 2022 τα περισσότερα tweets με λέξεις που εκφράζουν θυμό.

Joyful tweets per year (left), Negative tweets per year (right)
Positive tweets per year (left), Angry tweets per year (right)
Positive tweets per year (left), Angry tweets per year (right)

Παναγιώτα Παπαγεωργίου

Author

Αναδημοσιεύστε τις ιστορίες μας: Αυτές οι ιστορίες δεδομένων έχουν δημιουργηθεί από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΜΜΕ) του ΕΚΠΑ. Τα άρθρα είναι διαθέσιμα προς αναδημοσίευση από ειδησεογραφικούς οργανισμούς, εφόσον τηρούνται οι Όροι και Προϋποθέσεις που αναγράφονται σε αυτή τη σελίδα.