Όλοι μιλούν τα τελευταία δύο χρόνια για το Μαέστρο και ποιοι είμαστε εμείς να πάμε π΄ισω; Η ελληνική τηλεοπτική σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη έχει καταφέρει να μαγέψει το κοινό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η πλοκή, οι χαρακτήρες και η μοναδική σκηνοθετική προσέγγιση του Παπακαλιάτη έχουν δημιουργήσει ένα «φαινόμενο» που οι θεατές δεν μπορούν να σταματήσουν να παρακολουθούν και να σχολιάζουν.Είναι εμφανές ότι η επιτυχία της σειράς δεν είναι τυχαία. Η εξαιρετική παραγωγή, οι εξαιρετικές ερμηνείες και η λεπτομερής σκηνοθεσία έχουν συνθέσει ένα αριστούργημα που σπάνια συναντά κανείς στην τηλεόραση. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που όλοι μιλούν για τον “Maestro” και περιμένουν με ανυπομονησία κάθε νέο επεισόδιο.
Η αναμονή του κοινού για την δεύτερη σεζόν της σειράς φαινόμενο ήταν μεγάλη. Το «Maestro» αγαπήθηκε όσο λίγες σειρές τα τελευταία χρόνια, έφερε μεγάλες πρωτιές για την ελληνική μυθοπλασία, προβλήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο μέσω της πλατφόρμας Netflix και μας κράτησε σε αγωνία για καιρό έως ότου επέστρεψε στις οθόνες μας την Πέμπτη (16/05) με την συνταρακτική συνέχεια της ιστορίας. Τα έξι επεισόδια της δεύτερης σεζόν έχουν προβληθεί στο Μega και υπάρχουν και στο Netflix ενώ αναμένεται η τρίτη σεζόν το φθινόπωρο που θα κλείσει την αυλαία για τη σειρά με τα τέσσερα τελευταία ανατρεπτικά επεισόδια.
Τώρα που έχουμε τις δύο πρώτες σεζόν, η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. Ποια είναι η καλύτερη; Season 1 ή Season 2 ; Παρακάτω γίνεται έρευνα των άρθρων που δημοσιεύτηκαν στις δύο χρονικές περιόδους. Η πρώτη,τον πρώτο μήνα που προβλήθηκε η πρώτη σεζόν 13/10/22 – 13/11/22 με 13 Οκτώβρη να είναι η επίσημη μέρα προβολής του πρώτου επεισοδίου και η δεύτερη 16/05/24- 16/06/24, με 16 Μαίου την πρεμιέρα της δεύτερης . Mε την παρούσα εργασία θα αναλύσουμε το πλήθος των άρθρων που δημοσιεύτηκαν και θα δούμε πια σεζόν έκανε τη μεγαλύτερη καλή ή κακή εντύπωση στο κοινό.
Αρχικά μελετούμε την συχνότητα των άρθρων για το συγκεκριμένο θέμα ανά ημέρα. Παρατηρούμε ότι στη χρονική περίοδο που εξετάζουμε για την πρώτη σεζόν, η δημοφιλέστερη μέρα με διαφορά είναι στις 8 (Οκτωβρίου) καθώς ανακοινώθηκε η είσοδος της σειράς στο παγκόσμιο Νετφλιξ, μια είδηση που έκανε τον γ΄υρο του διαδικτύου και δικαιολογημένα. Αντίστοιχα, στη δεύτερη σεζόν στις 16 του μηνός με την πρεμιέρα του πρώτου επεισοδίου βλέπουμε πλήθος άρθρων αναφερόμενων στη σειρά.
Αλλά και ανά μήνα.
Προχωρώντας την ανάλυσή μας, έγινε μελέτη των συχνότερων λέξεων που υπάρχουν μέσα στα άρθρα από κάθε ιστοσελίδα την ημέρα της πρεμιέρας. Τα παρακάτω γραφήματα δημιουργήθηκαν με την τεχνική του Wordcloud και φαίνονται αρκετά παρόμοια. Λέξεις όπως: Μaestro, Χριστόφορος Παπακαλιάτης, σειρά, Mega, Netflix, Μαρία Καβογιάννη κάνουν την εμφάνιση τους.
Στη συνέχεια, έγινε συναισθηματική ανάλυση των άρθρων που ανακτήθηκαν με σκοπό να δούμε την θετική ή αρνητική στάση των ατόμων. Για την πρώτη σεζόν, παρατηρείται ότι στις μέρες που υπάρχουν άρθρα, η θετικότητα κυριαρχεί της αρνητικότητας, με πιο σημαντική μέρα στις 8 Νοέμβρη.
Και στη δεύτερη σεζόν υπάρχει κατά κύριο λόγο θετική αντιμετώπιση, εκτός από τις 24 Μαίου και 6 Ιούνη όπου η αρνητικότητα επικρατεί.
Παρακάτω φαίνονται πιο καθαρά οι δείκτες θετικότητας και αρνητικότητας.
Η σειρά “Μαέστρο” κατάφερε να γίνει ένα πραγματικό φαινόμενο στην Ελλάδα, κερδίζοντας την καρδιά του κοινού με την εξαιρετική της αφήγηση και τις δυνατές της ερμηνείες. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω γραφήματα, η επιτυχία της δεν περιορίστηκε μόνο στην πρώτη σεζόν, καθώς και η δεύτερη κατάφερε να ενθουσιάσει και να καθηλώσει τους θεατές. Κάθε επεισόδιο γινόταν αντικείμενο συζητήσεων και δημιούργησε ένα πιστό κοινό που ανυπομονούσε για την εξέλιξη της ιστορίας. Τελικά, είναι στο χέρι του καθενός να κρίνει ποια από τις δύο σεζόν ήταν η καλύτερη, αλλά αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι το “Μαέστρο” άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην ελληνική τηλεόραση.