Ο Λάντο Νόρις κυριάρχησε απόλυτα από τα φώτα ως την καρό σημαία στο GP του Άμπου Ντάμπι και άντεξε στην πίεση των Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ με τις δύο Ferrari μετά τη σύγκρουση των Πιάστρι-Φερστάπεν στον πρώτο γύρο (που άφησε τον Αυστραλό εκτός δεκάδας), για να χαρίσει στη McLaren το πρώτο της παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το 1998.

Η McLaren κατέκτησε το 9ο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών της ιστορίας της (από το 1966) στη Formula 1, και πρώτο της στον 21ο αιώνα, μετά από μια επιβλητική εμφάνιση του Λάντο Νόρις στο GP του Άμπου Ντάμπι, 24ο και τελευταίο της φετινής σεζόν.

Χωρίς το παραμικρό λάθος, ο Νόρις έδωσε στη McLaren την πολύτιμη νίκη που χρειαζόταν για τον τίτλο, μετά την καταστροφική για τον Όσκαρ Πιάστρι σύγκρουση του Αυστραλού με τον Μαξ Φερστάπεν στην πρώτη στροφή. Η σύγκρουση, για την οποία ο Φερστάπεν δέχθηκε ποινή στάσης 10” στα πιτς, έριξε τον Πιάστρι στην τελευταία θέση.

Την ίδια στιγμή, ο Λεκλέρ έκανε μια εντυπωσιακή προέλαση από την 19η θέση προς -εντέλει- την 3η, που σήμαινε ότι ο Νόρις -υπό αφόρητη πίεση- δεν είχε την πολυτέλεια να χάσει τη νίκη προκειμένου να εξασφαλίσει τον τίτλο για την ομάδα του Ουόκινγκ.

Αντίστοιχα εντυπωσιακή ήταν η προέλαση του Λιούις Χάμιλτον -με διαφορετική στρατηγική- από την 16η θέση μέχρι την 4η στον τερματισμό, περνώντας τον ομόλογό του Τζορτζ Ράσελ στον τελευταίο γύρο για να αποχαιρετίσει με κάτι αξιόλογο τη Mercedes F1 έπειτα από 12 χρόνια.

Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Μαξ Φερστάπεν, αφότου εξέτισε την ποινή των 10” στα πιτς, ενώ ο Πιέρ Γκασλί με την 7η θέση κέρδισε τον 8ο Νίκο Χούλκενμπεργκ και η Alpine τη Haas F1 στη μάχη για την 6η θέση των κατασκευαστών. Την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin F1, ενώ ο Πιάστρι έφτασε στην 10η θέση για έναν επιπλέον βαθμό – που εντέλει, χάρη στον Νόρις, δεν χρειάστηκε στη McLaren.

Το GP Άμπου Ντάμπι με μια ματιά

  • Όλοι εκκίνησαν με τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Χάμιλτον που διάλεξε τη σκληρή
  • Στην πρώτη στροφή συγκρούστηκαν οι Πιάστρι-Φερστάπεν, και έπεσαν στις δύο τελευταίες θέσεις
  • Ο Λεκλέρ από την 19η θέση της εκκίνησης ανέβηκε στην 8η στους πρώτους γύρους
  • Ο Νόρις διατηρούσε τη διαφορά από τον Σάινθ στα 3,5’’, και έπεσε στο 1,6’’ μετά το undercut του Ισπανού – αλλά σύντομα ο Νόρις την ανέβασε ξανά στα 3’’ και έμεινε πρώτος ως την καρό σημαία.
  • Όλοι οι πρωτοπόροι έκαναν 1 πιτ-στοπ, και ο Λεκλέρ συνέχισε την προέλασή του περνώντας με τον undercut και τον Ράσελ για την 3η θέση.
  • Ο Χάμιλτον έμεινε τελευταίος με τη σκληρή γόμα, και με τη μέση γόμα στο τέλος έκανε 4 προσπεράσεις, μεταξύ των οποίων και στον Ράσελ στον τελευταίο γύρο, για να ανέβει στην 4η θέση.
  • Ο Φερστάπεν δέχθηκε ποινή στάσης 10’’ στα πιτς για τη σύγκρουση με τον Πιάστρι, και τερμάτισε στην 6η θέση.
  • Ο Πιάστρι δέχθηκε ποινή στάσης 10’’ στα πιτς για πρόσκρουσή του στη Williams του Κολαπίντο, και στο τέλος κατάφερε να φτάσει στην 10η θέση.

Η εξέλιξη του GP Άμπου Ντάμπι

Στην εκκίνηση ο Νόρις διατήρησε με άνεση την πρωτοπορία από την πολ ποζίσιον, χωρίς να απειληθεί από τον Πιάστρι. Όμως, σε μια δραματική εξέλιξη που γέμισε με άγχος τη McLaren μέχρι το τέλος, ο Φερστάπεν έκανε μια πολύ επιθετική κίνηση στον Πιάστρι στην εσωτερική της πρώτης στροφής, και οι δύο είχαν επαφή που τους ανάγκασε σε τετ-α-κε.

Καθώς ο Πιάστρι έστριβε, ο Φερστάπεν, “βουτώντας” στην εσωτερική, με έντονη υποστροφή χτύπησε τη McLaren του Αυστραλού. Έτσι, ο Πιάστρι έπεσε στην τελευταία θέση και ο Φερστάπεν στην προτελευταία.

Αυτή η εξέλιξη ανέβασε τον Κάρλος Σάινθ στη δεύτερη θέση, καθώς ο Ισπανός ανέκτησε τη θέση που είχε χάσει από τον Φερστάπεν στην εκκίνηση, με τον Νόρις να διατηρεί καθαρό προβάδισμα στην κορυφή.

Στο τέλος του πρώτου γύρου από τους 58, ο Νόρις είχε προβάδισμα 1,8 δευτερολέπτων από τον Σάινθ, το οποίο παρέμεινε σταθερό για τον δεύτερο και τρίτο γύρο, καθώς ενεργοποιήθηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC) λόγω της εγκατάλειψης του Σέρχιο Πέρεζ στην έξοδο της στροφής 9. Η εγκατάλειψη του Μεξικανού οφειλόταν σε επαφή με τον Βάλτερι Μπότας στον πρώτο γύρο.

Κατά τη διάρκεια του VSC, τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Μπότας τιμωρήθηκαν με ποινή 10 δευτερολέπτων για τις δύο συγκρούσεις τους. Με την επανεκκίνηση, ο Πιάστρι έκανε έναν λάθος υπολογισμό και δεν πρόλαβε να φρενάρει πίσω από τον Κολαπίντο. Προέκρουσε στο κιβώτιο της Williams, και για το συμβάν αυτό αργότερα δέχθηκε ποινή στάσης 10’’ στα πιτς.

Ο Νόρις, στη συνέχεια, αύξησε τη διαφορά του από τον Σάινθ στα τρία δευτερόλεπτα στους γύρους 4-9. Οι δύο αποσπάστηκαν από τους υπόλοιπους, με τον Πιερ Γκασλί να καθυστερεί τον Τζορτζ Ράσελ για σχεδόν 10 δευτερόλεπτα μέχρι να μπει ο οδηγός της Alpine στα pits στον γύρο 14.

Οι δύο πρωτοπόροι παρέμειναν στην πίστα, ενώ οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους οδηγούς μπήκαν για το ένα και μοναδικό τους πιτ-στοπ. Ο Σάινθ μπήκε στον γύρο 25 για να αλλάξει τα μεσαία ελαστικά σε σκληρά, έχοντας μειώσει τη διαφορά του κάτω από τα τέσσερα δευτερόλεπτα. Ο Νόρις κάλυψε στον επόμενο γύρο, και ο Σάινθ κέρδισε δύο επιπλέον δευτερόλεπτα, μειώνοντας τη διαφορά στα δύο δευτερόλεπτα.

Όμως, από τον γύρο 34 ο Νόρις άρχισε να απομακρύνεται, ανεβάζοντας το προβάδισμά του πάνω από τα τρία δευτερόλεπτα. Στον γύρο 41, η διαφορά είχε φτάσει τα 4,6 δευτερόλεπτα, και ο Νόρις συνέχισε να επεκτείνει το προβάδισμα – παρότι χρονοτριβούσε προσπερνώντας πιο αργά μονοθέσια. Μέχρι την καρό σημαία, ο 25χρονος Βρετανός δεν έκανε το παραμικρό λάθος.

Ο Σαρλ Λεκλέρ τερμάτισε 26 δευτερόλεπτα πίσω από τον Σάινθ, μετά από μια σειρά εντυπωσιακών προσπεράσεων στον πρώτο γύρο, και έπειτα στον Γκασλί και στον Ράσελ. Στον γύρο 20, άλλαξε τη μεσαία γόμα του με τη σκληρή, πρώτος από τους πρωταγωνιστές, και ανέβηκε τρίτος όταν ο Ράσελ έκανε το μοναδικό του πιτ-στοπ ταυτόχρονα με τον Νόρις.

Ο Λιούις Χάμιλτον, ξεκινώντας με σκληρά ελαστικά, έμεινε στην πίστα μέχρι τον γύρο 34.Βγήκε από το πιτ-στοπ τουέβδομος και ανέβηκε διαδοχικά 4 θέσεις, περνώντας τον Φερνάντο Αλόνσο που ακολούθησε στρατηγική δύο στάσεων στα πιτς. Στον τελευταίο γύρο, ο Χάμιλτον προσπέρασε τον Ράσελ με DRS στη στροφή 9 και τερμάτισε τέταρτος.

Πηγή:Sport24

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *