Μέσω του «MyCoast» οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν αν στις παραλίες, στις οποίες βρίσκονται, τηρείται η νομιμότητα των όρων παραχώρησης και να υποβάλλουν σχετική καταγγελία σε περιπτώσεις υπέρβασης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης. Σε  επόμενη φάση με την ενσωμάτωση εργαλείου Τεχνητής Νοημοσύνης η  νομιμότητα θα ελέγχεται αυτόματα από τα πληροφοριακά συστήματα.

link Εφαρμογής: https://minfin.gov.gr/liagiaolous/my-coast-app/

Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες:

  • Ανοίγουν την εφαρμογή και ενεργοποιούν το GPS του κινητού τους.
  • Εντοπίζουν την περιοχή ενδιαφέροντος τους στο χάρτη και εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής τους το πολύγωνο της παραχώρησης.
  • Επιλέγοντας το πολύγωνο εμφανίζονται τα στοιχεία της, δηλαδή η τοποθεσία, η έναρξη και η λήξη της παραχώρησης, χρήση, το εμβαδόν κ.α.
  • Σε περίπτωση που διαπιστώσουν αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορούν μέσω της εφαρμογής να υποβάλουν τις προαναφερόμενες καταγγελίες.
  • Προσδιορίζουν το λόγο της καταγγελίας και εισάγουν συνοπτική περιγραφή του προβλήματος.
  • Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν τόσο ανώνυμα, όσο και επώνυμα. Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, οι πολίτες απαιτείται να συνδεθούν στην εφαρμογή με προσωπικούς κωδικούς ΤaxisNet, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία. 

Επισημαίνεται ότι καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής, η οποία βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Επιπλέον, μόνο μία καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.

Οι υποβληθείσες καταγγελίες εμφανίζονται στο υποσύστημα «Μητρώο Παραχωρήσεων Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας» του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ώστε να εξετασθούν από τις αρμόδιες Κτηματικής Υπηρεσίες.

Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση της καταγγελίας μέσω του «MyCoast», οι πολίτες μπορούν την πραγματοποιήσουν με κάθε πρόσφορα μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η υλοποίηση της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.

Υπενθυμίζεται πως η συγκεκριμένη εφαρμογή εντάσσεται στη συνολικότερη στρατηγική του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που αφορά:

  • Τη θέσπιση διαφανούς ηλεκτρονικής διαδικασίας για την δημοπράτηση των παραλιών,
  • Την καθιέρωση των «απάτητων παραλιών»
  • Τη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων στη διαχείριση των παραλιών ώστε να διασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών
  • Την εισαγωγή αυστηρότερων υποχρεώσεων για όσους μισθώνουν παραλίες,
  • Την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών (drones, δορυφόροι) για αποτελεσματικότερους ελέγχους από την πολιτεία
  • Την επιβολή αυστηρότερων ποινών για όσους αυθαιρετούν και παραβιάζουν τους κανόνες διαχείρισης των παραλιών.

Πηγή κειμένου: MyCoast: Πώς θα γίνονται οι καταγγελίες των πολιτών για τις παραλίες

Πηγή εικόνας: paralia-attiki.jpg (1300×789)

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *