Η Ευρώπη παραμένει το ασφαλέστερο καταφύγιο για ταξιδιώτες — αλλά το κόστος προβληματίζει

Η φήμη της Ευρώπης ως ο ασφαλέστερος προορισμός στον κόσμο ενισχύει τη θέση της στη διεθνή τουριστική σκηνή, σύμφωνα με το νέο Βαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC). Η ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί τον πιο καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή προορισμού, ξεπερνώντας ακόμη και τη φήμη ή τα αξιοθέατα.

Μειωμένη, αλλά σταθερή ζήτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων

Από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2025, το 55% των ταξιδιωτών σχεδιάζει απόδραση στο εξωτερικό — ποσοστό μειωμένο κατά 4% σε σχέση με πέρυσι. Παρόλα αυτά, η πρόθεση επίσκεψης στην Ευρώπη παραμένει σταθερή, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα της περιοχής σε ένα αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον.

Τα στοιχεία δείχνουν ένα μικτό τοπίο ανά αγορά:

  • 🇨🇳 Κίνα: παραμένει η ισχυρότερη αγορά, με 69% να σχεδιάζει ταξίδι στην Ευρώπη (μείωση από 83% πέρυσι).
  • 🇧🇷 Βραζιλία: στο 46%, μικρή πτώση 2%, αλλά οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να διαθέτουν σημαντικά ποσά για διεθνείς εμπειρίες.
  • 🇦🇺 Αυστραλία: άνοδος στο 37%, από 33% το 2024.
  • 🇨🇦 Καναδάς: υποχώρηση στο 35%, λόγω οικονομικής και πολιτικής αβεβαιότητας.
  • 🇺🇸 ΗΠΑ και 🇰🇷 Νότια Κορέα: ισχυρή άνοδος (29% και 33% αντίστοιχα), καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να συμβολίζει σταθερότητα.
  • 🇯🇵 Ιαπωνία: παραμένει χαμηλά στο 20%, αν και δείχνει μικρή ανάκαμψη.

Η ασφάλεια ως “διαβατήριο” εμπιστοσύνης

Η Ευρώπη αναγνωρίζεται ως η πιο ασφαλής περιοχή παγκοσμίως, υπερέχοντας σε τομείς όπως η πολιτική σταθερότητα, η προσωπική ασφάλεια, η φιλικότητα των ντόπιων και η χαμηλή πιθανότητα συγκρούσεων ή τρομοκρατικών ενεργειών.
Για τους ταξιδιώτες, η ασφάλεια προηγείται όλων, ακολουθούμενη από τα “must-see” αξιοθέατα και την ποιότητα των τουριστικών υποδομών.

Κόστος και προσιτότητα: το μεγάλο εμπόδιο

Η οικονομική προσιτότητα παραμένει η βασική πρόκληση: το 42% των ταξιδιωτών τη θεωρεί εμπόδιο για ταξίδια στην Ευρώπη.
Οι νεότερες ηλικίες (18–34) είναι ακόμη πιο ευαίσθητες στο κόστος (61%), γεγονός που ενισχύει την ανάγκη για ευέλικτες, value-for-money προσφορές.

🇪🇺 Πού κατευθύνεται η ζήτηση

Η Ευρώπη διατηρεί τα “κλασικά φαβορί” της: Γαλλία (38%), Ιταλία (31%), Ηνωμένο Βασίλειο (26%), Γερμανία (25%) και Ισπανία (24%) παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων.

Ωστόσο, κερδίζουν έδαφος και οι σκανδιναβικές χώρες, με αυξημένο ενδιαφέρον για εμπειρίες φύσης και θέαση του Βόρειου Σέλας:

  • Νορβηγία: από 9% → 12%
  • Φινλανδία: από 7% → 10%
  • Ισλανδία: από 5% → 8%

Ταξίδια πολλών προορισμών και βιώσιμες επιλογές

Το 73% των επισκεπτών σκοπεύει να επισκεφθεί περισσότερες από μία χώρες σε ένα μόνο ταξίδι — με τους Κινέζους να σχεδιάζουν κατά μέσο όρο 5,5 προορισμούς (έναντι 3,8 πέρυσι).
Εντός Ευρώπης, αυξάνεται η προτίμηση για τρένα (38%) και οδικά ταξίδια (32%), ενώ οι πτήσεις πλήρους εξυπηρέτησης μειώνονται (-18%), δείχνοντας μια στροφή προς πιο βιώσιμα μέσα μετακίνησης.

Όπως δήλωσε ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC:

«Η ασφάλεια και η σταθερότητα παραμένουν τα ισχυρότερα πλεονεκτήματα της Ευρώπης σε έναν αβέβαιο κόσμο. Όμως, η προσιτή τιμή είναι το κλειδί για να παραμείνει η ήπειρος ανοιχτή στις νέες γενιές ταξιδιωτών. Η ενίσχυση προορισμών όπως οι Σκανδιναβικές χώρες δείχνει πώς μπορούμε να κατανείμουμε τον τουρισμό πιο ισορροπημένα και βιώσιμα.»

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *