Σύμφωνα με τους δημοσκόπους, αυτοί οι ενεργοί ψηφοφόροι που ανήκουν στη Gen-Z θα παίξουν αποφασιστικό ρόλο για το ποιος θα πάρει τα κλειδιά του Οβάλ Γραφείου.
Ο αντίκτυπος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις εκλογικές αποφάσεις των νέων
Η Gen-Z είναι επίσης ελαφρώς πιο πιθανό από τις μεγαλύτερες γενιές να ενημερωθεί από το Twitter, το TikTok και το Instagram και όχι από το Facebook, τα podcast και τα έντυπα μέσα.
«Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την κατανάλωση ειδήσεων», πρόθsεσε η Τάλεφ και είναι προφανές ότι οι νεότεροι Αμερικανοί στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις περισσότερο συγκριτικά με τους μεγαλύτερους, ειδικά στο Instagram και το TikTok. Ωστόσο, η Τάλεφ λέει ότι η αντικατάσταση των αξιόπιστων δημοσιογραφικών μέσων με ανεξέλεγκτες πηγές θέτει σε κίνδυνο την τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων των νεαρών Αμερικανών.
«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δωρεάν και εύκολα προσβάσιμα από όλους του ανθρώπους αλλά ο κίνδυνος είναι ότι υπάρχουν πολύ λιγότερες δικλείδες ασφαλείας, είναι εντελώς ανεξέλεγκτα», πρόσθεσε η Τάλεφ.
Όσον αφορά τις προεδρικές εκλογές, και οι δύο υποψήφιοι προσπαθούν να προσεγγίσουν τους νέους μέσω αυτών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα του TikTok, με βίντεο που εξηγούν τις θέσεις τους, αλλά ο αντίκτυπος που έχουν αυτά τα βίντεο είναι δύσκολο να μετρηθεί.
Θα κρίνουν λοιπόν αυτοί οι νέοι ψηφοφόροι για τις εκλογές; Δημοσκόπηση που έγινε από το Ινστιτούτο Πολιτικής της Σχολής Κένεντι του Χάρβαρντ έδειξε ότι το 64% των νεαρών ψηφοφόρων δηλώνουν ότι θα ψηφίσουν την Καμάλα Χάρις, ενώ το 32% τον πρώην πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Το κατά πόσο αυτό θα γείρει την πλάστιγγα υπέρ της υποψήφιας των Δημοκρατικών θα φανεί στην πράξη.
Τα ζητήματα που απασχολούν τους νέους
Αρκετά θέματα απασχολούν περισσότερο τους νεότερους ψηφοφόρους συγκριτικό με το υπόλοιπο εκλογικό σώμα. Σε έρευνα που διεξήχθη από το Κέντρο Πληροφοριών & Έρευνας του Κολλεγίου Tufts για την Εκπαίδευση και τη Δέσμευση του Πολίτη μετά τις εκλογές του 2022, εκπρόσωποι της Gen-Z κλήθηκαν να κατατάξουν τις τρεις πρώτες προτεραιότητές του.
Το 39% κατέταξε τον πληθωρισμό και τις τιμές του φυσικού αερίου ως κύρια ανησυχία, το 30% τις αμβλώσεις, το 26% τις θέσεις εργασίας που πληρώνουν μεροκάματο και το 23% την κλιματική αλλαγή. Οι ψηφοφόροι που ανήκουν στην Gen-Z ήταν ελαφρώς πιο πιθανό από τους Millennials να πουν ότι η ένοπλη βία και ο ρατσισμός ήταν μεταξύ των τριών κορυφαίων ζητημάτων τους.